woensdag 21 mei 2008

Grintahaas (deel 1)


De deelname aan de Grintahaas van het gelijknamige tijdschrift "Grinta" werd voorafgegaan door een bijeenkomst in het Ronde van Vlaanderencentrum in Oudenaarde.
Daar werden de krijtlijnen getekend voor het verdere verloop. Een groepsfoto en individule foto mochten niet ontbreken. Iedereen bracht er zijn punten naar voor waarmee hij/zij wel eens de "Grintahaas" kon worden. We verlieten elkaar onder een optimale sfeer.
De eerste confrontatie is de "Bosberg" in de gemeente Atembeke op 15/03. Scherprechter in de finale van de Ronde van Vlaanderen. Eerst is er een opwarming via "De Muur" van Geraardsbergen. Ik heb de eer de tocht verder te leiden tot de achterkant van de Bosberg. Dus leg ik er nog een extra helling in ter hoogte van Zandbergen.
Ik taxeeer voor de eerste maal mijn tegenstanders. Maar alles blijft compact.
En dan de eerste proef: een onschuldige hand bepaald de startvolgorde. Ik start als 7°. Geen slechte startpositie. Vanuit deze positie kan ik me fixeren op de anderen.
Ik zie ze starten als een pijl uit een boog. Maar achteraf blijkt dat de meesten stilvallen te midden van de helling. Ik doseer, en hoe? In een nimmer aflatend tempo bedwing ik de kasseien. Nooit 1 of 2 tanden minder of meer schakelend.(42x18). De eindbalans 2" achterstand op de 1° in een tijd van 2'42". Iedereen heeft achteraf zijn uitleg. Maar ik ben tevreden.

Geen opmerkingen: