maandag 7 november 2011

Langs het pad van mijn vader



Op 7/04/1943 werd mijn vader naar Duitsland gedeporteerd op 20 jarige leeftijd en zou daar blijven tot 30 mei 1945. Het dorpje waar hij als hulp van een landbouwer moest werken was Sacka, gelegen op een 30 km van Dresden. De stad die op 13 en 14 februari 1945 werd gebombardeerd door de geallieerde troepen. In 1966 zocht mijn vader terug contact via een briefwisseling. Nog hetzelfde jaar bezochten we deze familie. Toen was de “muur” al opgericht.
Er volgende nog vele ontmoetingen. In 2001 maakte ik al een fietstocht van Asse naar Sacka, enkele reis en keerde terug met de trein.
Nu 11 jaar later doe ik deze tocht nog eens over, maar de terugreis gebeurt ook met de fiets.
In totaal dienen er 2000 km afgelegd te worden met een totaal van bijna 17.000 hoogtemeters
De tocht zal starten op 16 mei en ik hoop terug te zijn op 30 mei.
De stopplaatsen: Maastricht, Windeck-Rosbach, Lauterbach, Schwarzburg, Chemnitz, Sacka, Berlijn, Magdeburg, Northeim, Biedenkopf, Hürth, Maastricht.

Asse-Maastricht

Maastricht-Windeck

Windeck-Lauterbach

Lauterbach-Schwarzburg

Schwarzburg-Chemnitz

Chemnitz-Sacka

Sacka-Berlijn

Berlijn-Magdeburg

Magdeburg-Northeim

Northeim-Biedenkopf

Biedenkopf-Hürth

Hürth-Maastricht

Maastricht-Asse

Geen opmerkingen: